Wednesday, August 29, 2007

lama suda...

hmm..lama suda tak de post baru..arini terasa nk bercerita..sepanjang minggu ni eden bz sangat..x sangka keje gomen ni banyak keje..salah jangkaan ku..dulu member ckp keje gomen goyang kaki je..uhuh..

arini eden ada majlis sembang ngan PID..pengelola istana di raja dgn officer baru..ala sembang2 pasal protokol..gitu2 je..tapi suka gaks sbb bleh jmpa member2 yang 53 org lagi yg da kene antar kat district..best la dok becerita..



arini eden turun awl g keje..7.15 da start kete da..smpi dlm kul 7.30..sbb eden ni pekerja baru..n pass blok tadek lagi..eden tepaksa brenti kat guard amik pass pelawat..huhuh..sampai je kat ofis..kene naik tangga lagi...(ofis eden tgkt 2,blok2..tadek lif la..blok 1 je ada lif)..naik2 je tgk kak hah dok kat sofa..(takut kot nak masuk..org kata blok 2 keras sket)..eden masuk..trus tekan ibu jari..masuk bilik..tepon member soh trun cepat..

dlm kul 8 trus betolak g istana..majlis tu dr kul 8 hingga 1230..lama la gak..

kul 2 eden masuk opis..for the first time eden masuk bilik tadek fail yang bertimbun atas meje..kekek..suka eden..eden ni jenis banyak mulut..pelagi p la sembang ngan CC eden..topik kegemaran..kasut..kasut..hehehe..ish bila gaji nak masuk ni..pastu mula sibukkan diri g cari CC sorang lagi nk mintak pass tuk eden..susah betoi nak kuar masuk..tgk2 jam da 445..pelagi amik beg..g tekan ibu jari..balik la. yahoooooooo!!

masa nak balik eden tepaksa la brenti kat pos pak guard bagi pass pelawat tu.skali eden tgk tyr blakang tadek angin..haaa sudah..eden da la tak reti bab2 boh angin ni..masa balik singgah la stesen minyak..eden tgk ada sorang pakcik dok ada kat situ eden pe lagi..

eden :pakcik..mintak tolong boleh..sy ni tak reti nk masuk angin ni (dlm loghat klate la)

pakcik :oh boleh2..ehh pancit ni..pakcik masuk je la..balik umah cek..kena paku ni..

eden : (dalam hati) ahh sudah..mati gue..buatnya tecabut ke tayar..kekeke..k la pakcik tima kasih..

balik la eden dengan selamatnya..

masa balik tu nampak langit da gelap semacam..ni mst ujan lebat mcm semalam..dok skejap kat umah da ribut da..angin kuat sangat..eden pon naik tingkat atas nk tutup tingkap..skali masa tutup tingkat tu kayu yang pat letak scallop langsir jatuh..sib baik tak jatuh atas kepala eden..kalu tak mau pecah kepala eden..

eden pon p dapur..tlong ma masak kat dapur basah (dapur basah umah eden kat luar)..tetiba angin kuat sangat smpikan almari pinggan tinggi kat dapur basah tu tebalik..tekejut lagi eden..sib baik tak kena mama..kalau tak mau eden nangis x belagu..abes la pecah pinggan mangkuk..gelas..pintu kaca..tapi almari tu dah buruk da..nanti eden nak beli yang baru..kasik adiah kat ma..

skang ni eden nak mandi..heheh..opss lupa..smlm eden pose..tapi cane eden bleh telupa eden g kbmall siap mkn kfc ..da kenyang da..balik ofis..masa nk solat tu baru tringat..hhuuhu..sib baik x batal lagi pose..huhuh

2 comments:

Cookie Suria Muhammad said...

almari pecah?
which almari?
how come i knew nothing neh? =[

kasutVincci said...

mas, kak kv pun masih tak reti nak masuk kawasan kompleks tu. Walo pun diberi kad pelawat, tp tetap blurrrr gitu. Setahun sekali pun jarang sampai kat situ. Heheh
(harapnya apa yg kak kv agak pasal ofis mas tu betul la. Jg tersalah tempat lain pulak. Hahaha)