Thursday, August 09, 2012

iftar kat luar..sekali sekala

dah nak abes puasa baru la kami sempat berbuka kat luar..kebetulan mlm tu ada appointment ngan gynae so alang-alang terus bebukak kat luar. Di Kelantan ada banyak restoran yang sedia buffet ramadhan..contohnya New Horizon, Kengsom, Cheng Mai, 4 seasons and byk lagi..tapi this time tekak teringin nk makan nasi mendi (betul ke ejaan tu weh??). Restoran AM Tarbush jadi pilihan..dalam kul 4 lebih aku call tanya ada meja kosong lg tak untuk buffet..nasib kami baik aritu.kebetulan ada 2 lagi kosong dengan bayaran RM35 seorang .dekat restoran ni korang buleh jugak kalau nk order ala carte.klu nk bebukak dengan family better ala carte aku rasa..senang..x payah la korang nk bangun duduk bangun duduk..

maka pukul 6.30 berangkat la kami ke restoran tu..sampai2 je..mak aiii..ramai giler orangnye..ingat x ramai org yg selera arab cam aku ni..sampai je terus p carik meja kami..rupa-rupanya kalau berbukak hidangan buffet kat dalam ruang khas..bilik tu agak sempit..agak susah nak p amik makanan..tapi alhamdulillah sebab ada air cond..

meja belakang en.anuar tu mungkin dari satu company kot..meja panjang and paling bising..macam2 kerenah.
ni meja sebelah meja aku..brader tu dah x sabar2 dah aku tgk..dok tenung je daging kambing dia..yang ada lampu kemain cantik tu tempat amik makanan..

 aku pon tak tau nape aku amik gambo lampu ni,,nk bgtau hiasan ala arab kot..tah la lupe

 nun sebelah luar tingkap nun, pelanggan yang makan secara ala carte..pastu korang tu budak comel atas riba ayah dia tu..dari mesir klu tak silap..comei giler lahh

 en.anuar tengah pikir bleh ke dia nak abeskan makanan yang menimbun ni..sib baik meja kecik..kalau tak..lagi banyak aku ambik.

 pinggan aku..gulp..telan airliur aku time wat entry ni..

 shish (aku ingat-ingat lupa)..daging ayam dicincang and dibuat bentuk camtu..sedap gilos bila di makan dengan coleslaw tu





ni sebelum azan berkumandang..wahhh...x banyak pon kan??..and selepas????abes ke agak2??
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.

TARA!!!!!
ohh..saya seharusnya berhenti menulis..perut tak tahan lapar tengok gambar nasik ni..selamat berbuka semua!!

No comments: