Thursday, July 05, 2012

Jakel punya cerita

dua minggu lepas, masa lunch hour sempat la pegi gedung jakel yg baru bukak kat kubang kerian tu kan..sanggup aku meredah jem seme semata-mata nk ke sana.sebenarnya tujuan utama nk pegi ziarah staff ofis kat husm..sambil-sambil tu kita singgah la jakel kan..apa lagi..

tapi tak tau la nape..aku tgk kain kat situ, tadek satu pon yg aku berkenan ni..tak memenuhi taste aku ke atau taste tokei dia yg memang out of date ke..x tau la..tp yg pasti penat aku pusing-pusing satu kedai..memang tadek satu pon yg masuk ke jiwa..tapi..ada tapi tu..klu p jakel KL..byk plak kain yg aku borong..

kain baju melayu memang banyak..ko pilih je kaler apa yg ko nak..pasti ada..disebabkan tadek satu pon yang berkenan..maka aku turun la ke bawah..tiba2..nampak bahagian karpet.apa lagi..bru tringat..aku ngah carik karpet kecik nk letak kat ofis..pilih punya pilih..berkenan la corak rimau..bangla kat kedai tu bagi special price dia kata 50 hengget dapat 2 bidang..ala..karpet kecik ngam2 letak sejadah tuu..klu beli satu 39 hengget..maka aku beli lah dua..pas beli dua..mat bangla tu dok paksa aku beli 3 plak..

mat bangla : beli 3 la..awak banyak cantikk 
aku : klu sy beli 2 maknanya sy x cantik ke?
mat bangla : cantik jugakk..beli lagi la kak..

cehh..puji2 cantik lepas tu panggil akak..klu ko puji aku mcm puteri diana skalipon..aku tetap beli dua je..mana aku nk letak beli karpet byk2?dah la tumpang kete orang kan..
 
 
 

sampai - sampai ofis..cepat2 aku hampar karpet tu..waaa..ngam-ngam..baru la kusyuk aku nk smayang lepa ni..jadi tempat landing masa rehat ni best gak ni..bulan pose ni..tadek la aku hampar sejadah je klu aku rasa penat n nk tido pas smayang kan??kekeke..mana-mana member ofis yg rasa x sihat..dipersilakan ke bilik sy untuk berehat..free of charge..

No comments: