Saturday, April 16, 2011

seram ke x?

Tiba2 rasa nk share cerita seram plak..
Tatau lah seram ke x..tp benda ni berlaku pada diri sndri..kira2 7 thn lepas (my dear adik correct me if I'm wrong)..

Alkisahnya,nenek yg di sayangi..satu2nya nenek yg aku ada tlh pergi mengadap Tuhan yang Maha Esa..
Kami sekeluarga bersepakat untuk mengadakan tahlil selama 7 hari..

Disebabkan oleh nenek meninggal di kampung,maka kenduri tersebut diadakan di sana.jalan masuk kg mak ni kiri kanannya hutan n sgt gelap klu waktu malam..menambahkan lg ke'scary'an nye ialah bunyi-bunyian penghuni rimba..

Pada malam kejadian,aku dan abah terlewat sdkt, meanwhile my mom memang dah pg awal2 lg..tlg mana yg patut..jalan nk masuk kg ma ni memang selekoh byk sket..tgh sembang2 ngan abah,tiba lah di selekoh ke 3,tetiba aku ternampak ler 2 org budak yg umur dlm lbh kurang 5 thn berlari-lari bwk cam plastik kt tgn..aku yg sedia mulut celupar ni p tegur lak
"Hei budak2 ni malam2 cani nk g mana la..dah la jln gelap,lampu pon x bwk"
Abah plak diam je x ckp pape..aku tanya abh plak
"Abah x nmpk ke budak2 td tu?" Smbl jenguk side mirror..

"Mana ada budak,jangan mengarut la..dok diam2"..

Aku plak masa tu da pucat sbb bila aku toleh belakang sah tadek budak berlari2 bawak plastik mcm yg aku nmpak..ok fine..biar lah..

Smpi umah pakcik tu,aku diam je dok pikir budak mana la yg aku nmpk td tu..pastu tetiba cousin aku plak bukak cerita,mlm sblm tu husband dia pg memancing kt sungai blakang rumah dia,tetiba nmpk budak 2 org kt tebing seberang..masa tu kul 2 pg.budak tu berdiri x gerak2 pandang husband cousin aku tu..dia wat tatau je..tetiba mak ko,budak tu da ada kt sblh dia woiii..lari lintang pukang la weii..aiyoo..makanya bukan aku sorang la yg nampak..

Rupa2nya kt kg tu,if ada org meninggal,n bau kemenyan,maka ramailah org yg akan nmpk budak dua org tu berkeliaran sekitar kg..ada yg nampak diorang main lompat nyorok dr satu pokok ke satu pokok,ada yg nampak dok atas jambatan..aiyoo..so scary ma..

Nasik baik la rupa budak,buatnya dia wat rupa org lain cane??huhu

Sekian cerita x berapa seram aku..lalalala
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: