Sunday, August 23, 2009

Kenangan Pose Zaman Budak2.. part 1

bila masuk bulan ramadhan mesti tingat zaman belum akil baligh dulu..kekeke...
masuk je bulan ramadhan dah tak sabar nk pegi terawih..
padahalnya bukan nk solat sangat pon..nk jumpa member2 yang lebih..

setiap malam, aku wajib p terawih, janji ngan rina ( jiran depan rumah )..
sampai masjid, amik saf paling belakang..
taleh amik saf depan, nenek aku marah ( nenek aku garang tau! sekali jengil mata..mau tekentut..kalau tekentut, batal la air semayang kan?)

masa tu geng2 semayang terawih ni ramai..yang aku ingat aku, rina, noji, nor, ti ( spupuku ), norma ( spupuku ), yani dan nozi.

awal2 semayang elok je..baru 2 kali da mula la 'plan' baik kitorang..
plan apa? makan megi!!..makan megi yang mentah tu..letak perencah dalam tu..sedap ( aku try gak nk makan camtu skang..tapi nape tak senikmat dulu?mungkin dulu kan susah nk beli,mahal woo..aku kan orang susah..nk beli megi kena kumpul baki duit skolah seminggu)

makan megi + nyanyi...punya la cetek ilmu agama..orang dok solat kita bantai nyanyi..gilir2 menyanyi nk tau suara siapa paling sedap..korang nak tau ke lagu apa yang kitorang nyanyi smpi nak rak tu?

lagu sekolah..yes, lagu sekolahh..
mesti korang dok pikir nape la banyak2 lagu..lagu sekolah yang dipilih..

sebabnya..cikgu muzik kitorang dulu ensem..sebab dia yang cipta lagu sekolah kitorang..so automatiknya kitorang minat gila la lagu sekolah..hahaha..

to be continued...

2 comments:

{Suria Muhammad} said...

agree la maggi skrg dh xsame cm dulu. mcm dh ilang kick

tp y sue xingt gapo2 pn psl nyanyi lagu sekolah smbil mkn maggi?

but i do remember d part za smngt g kayuh basikal g p.tumbuh rumoh cikgu. hahaha!

mNa said...

hahaha..su tadek la masa nyanyi sambil makan megi