Thursday, August 09, 2012

Kitchen Gadget (belasah je)

lately aku suka sangat nk memasak..try resepi-resepi baru..pengkomen tegar ialah en.anuar..tapi biasa komen yang dia bagi "BOLEHLAHH"..
mula-mula dulu agak sentap..ye la..berejam aku masak tuk dia..jawapan dia standard je.."BOLEHLAHHH"
haishh..bila da lama-lama baru realize..ayah dia pon sama gak..klu tanya jawapan dia "BOLEHLAHH"
rupa-rupanya..klu jwpn BOLEHLAHH yang diberi..maknanya..SEDAP YANG!!..hahahaha

haritu aku tergodek-godek barang murah uk kat FB aku..mula-mula cam tak berminat..cam perlu ke aku beli benda ni dekat uk..kat sini tadek ke? boleh percaya ke diorang ni..risau tauu..bukan sikit-sikit duit nak beli tu..ok..

 bila belek2 katalog..maka ternampak la cupcake maker cani..wahhh..mak eksaited..aku ni memang penggila cupcake..bila ada cupcake maker yg comel and senang nk guna..hati meronta nak beli..bagitau en.anuar..dia bagi green light..yeayy..harga klu x silap..200++..lupa la..


 aku jugak beli tefal easy cook ni..bila survey kat sini..hamboii..kemain mahalnya..aku beli kat uk ni dkt@ 300 je..puas hati..tapi smpi skarang aku pakai frying pan je..yang lain ala2 sayang..ngahahaha..




yang ni plak aku beli secara tak sengaja..hand blender ni sonang klu korang nak blend makanan baby yang sikit2 je..wat blend juice ke..aku beli utk blend kurma + susu kambing aku tu..yang ni 74 hengget jeeee..

yang ni paling latest..lupa nak ambik gambo..tapi sebijik macam ni..kegunaannya..alaa..kalu korang nk cincang bawang ke..apa ke..senang..tp mak aku cakap..benda apa la yang ko beli ni..pakai pisau lagi senang la mak rasa..ngahahaha..aku beli ni sebab aku kagum tengok nigella guna dalam channel AFC tu ler...cam cepat je dia cincang bawang guna chopper ni..kos ke empat-empat barang berkenaan..x sampai 700 pon..hehehe..

sekarang tengah mengsurvey lagi..apa lagi nk beli ni ekkk..

No comments: