Friday, June 08, 2012

Road To Vietnam Day 1 Part 2

after da check in seme..cuci2 muka kejap..maka pengembaraan bermulaaa!!!..mula2 tu mcm takut2 je nk pergi jenjalan berdua..so kami decide nk pegi ramai..lagipon staff hotel tu nk tunjuk restoran halal tuk kitorang..


haa tgk..bersimpang siur ko jalan dia..tadek nye line atas jalan tu..mula2 tu kitorang takut2 nak lintas..ye la..motor banyak gila kot..x putus2..tapi rupa2nya senang nk melintas..once diorang nampak kita melintas trus diorang stop kete @ motor..memang tadek eksiden lahh..

pastu jenjalan lagi p ben tanh market..tetiba ternampak pulut ni..aduyaii..dah la aku ni penggemar pulut yang tegar,,tetiba nmpak pulut pelabagai warna ni..kecur air liur aku tauu..nampak sedap gila kannn

ni satu lagi..yang kanan tu wat aku teringat kan ketupat daun palas..sedapnyeeee..

ok..ni buah ciku..wajib di bawak balik..klu nk beli..beli yang x masak lg tau..pengalaman aritu..aku beli yg belum masak..hampir2 masak..still keras lg la..amik ko ..smpi umah dah masak gila smpi dah pecah2..padahal hand carry tu tauu..ciku ni memang besar gila..lagi besar dr penumbuk aku..penumbuk korang aku tatau la saiz cane kann..

ni plak suasana dlm ben tanh market tu..pusing2 je dulu..lgpon masa ni da nk malam..n dah terasa penat..rasa nk mandi n tido je..


dalam pasar tu mesti korang akan jmpa budak2 yg jual kipas..mula2 dia cuit2..pastu dok merayu2..klu kita x nk beli dia buat2 nangis..pastu kwn aku tawar2 la kat dia..skalik dia marah pulakk..siap2 membebel apa tah..skali tgk kesian..tapi mahal tau diorang jual..so jangan la beli..melainkan korang memang bwk duit bykk..


suasana malam di HO CHI MINH..msk bilik terus tidoo..zzzzz...

No comments: