Monday, June 18, 2012

Pencil Eye Liner vs Liquid Eye Liner

between pencil eye liner and liquid eye liner, which one is better..for me..i will vote for liquid..baru berjinak-jinak nak pakai liquid punye..sblm ni 3 tahun pakai pencil eye liner..actually eye liner yang pensil tu sgt sesuai untuk beginners yang nak berjinak-jinak dengan eye liner.. n sekarang aku pakai maybelline hyper sharp liner..harga x sampai 20 ringgit..bleh la yg mana nk jimat cam aku kan..



Pencil Eye Liner

Eye Liner jenis ni sangat sesuai untuk golongan yang belum biasa menggunakan eye liner..ye la..mcm aku dulu masa awal2 guna tangan teketar-ketar..konon nk pakai eye liner nk kasik nampak cun..skali tak pasal - pasal nampak cam hantu kak limah..

korang juga kena pastikan hujung mata pensil tu tajam untuk mendapatkan garis yang cantik..untuk membuat garisan tu, korng kena mula dengan menarik garis dari sudut sebelah dalam betul-betul atas bulu mata hingga ke sudut luar mata.satu garisan yang tak putus..if korang rasa cam susah sgt..panaskan sikit hujung pensil tu menggunakan hair dryer..sket je tau..nnt klu lembut sgt..senang nk patah.






Liquid Eye Liner

Mengaplikasi eye liner jenis cecair ni agak susah la sikit..sebabnya korang kena teliti..biasanya eye liner jenis ni datang sekali dengan berus yang runcing dihujung. untuk memudahkan penggunaan, korang buat dulu satu garisan atas bulu mata tu dengan menggunakan pencil eye liner. perlu diingatkan, eye liner jenis ni hanya di sapu berkali-kali..sebab cecairnya sedikit pekat..nnt nampak x natural sgt.

aku biasa kalau time malas letak je eye liner..tapi klu nk nampak lagi cantik..guna eye shadow berwarna gelap..lagi la mata tu nampak menawan gituu..

Aku prefer guna liquid sebab mata aku tadek lagi kesan2 hitam smudge tu kan..disebabkan oleh mekap ku yg cair..ye la..bila da peluh2..mula la eye liner tu turun kalernye..abes jadi mata panda..da x cun da..

so pada korang yang rasa nak beli eye liner..sila lah mencuba jenama yang mcm dalam gambar tu..free2 aku promote brand ni..wakil maybelline x mau amik saya jadi model ke?hehehe

credit to http://www.indianvanitycase.com/ and http://onlyinmemphis.blogspot.com

No comments: