Wednesday, June 06, 2012

Cooking Mode Is ON Part 2

ok..sambung cite  masak memasak..

balik dari tesco smpi umah dalam pukul 630 ptg..balik dgn semangat berkobar2..aku ni memang ada satu pesen perangai..bila semangat nk masak tu datang..memang x reti letih..dlm satu masa bleh masak dua tiga jenis makanan..heiibattt takkkkk???

berbalik kpd cerita tadi..masuk2 je rumah tgk ada tetamu..mak aku ni perangai dia suka bagi tetamu lepak kt dapur..berjam2 plak tu..smbil beliau mengeluarkan semua makanan di dalam peti..makin rapat kawan beliau..makin byk lah makanan..n makin lama lah diorang lepak..kekeke..yg smlm tu kategori x rapat mana..sbb aku tgk atas meja hanya ada satu jenis makanan sahaja..air pon air kosong..ngahahah..makanan ialah kayu pengukur kerapatan seseorang dgn mak aku..kah kah kah

bila la part nk masak ni..asek dok melalut je..okay okay..sambung..selepas sahaja tetamu mak aku tu start enjin motor beliau..vroommmm..aku terus tukar uniform masak memasak..wlupon suami mintak pavlova..tapi aku terrrrbuat kek batik dulu..mula2 amik butter ye puan

 butter ni guna 3 sudu besar je..yg geramnya,,masa dah simpan butter dlm peti..baru perasan..laaaa...dah ada rupanya butter yg dah guna..ni membazir la seme ni..membazir itu amalan syaitoooonirrajimm.. lepas tu masukkan separuh tin susu pekat manis disukai ramai..lepas tu...aku dah malas nk amik gambo satu2..hahah..pikir la sndrk resepinya..alaa..kek batik je pon..x kan korang x pandau kann

 tapi dalam kemalasan itu..sempat jugak snap picture ni..butter + susu + coklat masakan..keadaan gambar sebelum di letak di atas api yang panas membara..ouchhh..lepas tu kemalasan melanda semula..maka tadek la gambar hasilnya..sungguh enak menjilat jari..

 selingan..ni pehal lak kucing aku dok meniarap cani ni.."shejuknya peyut shayeee"..

 ok..after kek batik selamat dimasukkan ke dalam peti..aku buat plak murtabak megi..klu nak resepi sila PM..kekeke..alaa..resepi campak2 je..yg penting en.anuar balik habes di makan satu pinggan..apa maknanya tuan tuan dan puan puan..bila ditanya sedap ke tak..bleh dia cakap "x sedap sgt pon..abg lapar sebenarnya."..huhuh..sampai hati..tapi itu jwpn standard en.anuar..klu abes maknanya sedap la kan??plz chef..kata masakan sy sedapp plzzz (ala2 azwana ali)..

*********************************************************************************

lupa nk letak gambo pavlova..ni ha pavlova yang sudah di ngap separuh oleh en.anuar..balik smlm dia makan suku lg..n tinggal lagi suku untuk arini..olololo..brehi sungguh..nnt ayg wat lagi ye sygg...



4 comments:

cik wan said...

mcm sedap je murtabak megi tu...

mNa said...

memang sdap!!(matik la puji masakan sndrk)

tp sy x msk daging or ayam..n my husband request next time msk kan daging kisar after this..try la..simple je resepinya

.a.s.y.i.k.i.n. said...

ala nk tgk pavlova.....ehehhe

mNa said...

hihi..nk tgk pavlova ekk..nnt mas letak gambo