Thursday, January 05, 2012

sakit..

yerp..aku peminat tegar nora danish..
smpikan aku tersedu2 menangis tgk nora dlm tentang dhia..
dlm byk2 scene..hanya satu yg menyentap hati sehingga aku meletakkan diri aku menjadi dhia..
scene nenek yg bertanya "engkau ni boleh mengandung ke tidak??!!"

last week..seorang pakcik secara sinis @ bergurau dgn aku ..pedas ayat nye wlu pon pendek
"awk ni bila nk mengandung?"

saya terdiam..tidak kesiankah mereka semua pada aku?
kalaulah mereka tahu yang aku menangis setiap kali soalan itu diaju..tentu takkan ada lagi soalan itu..
klulah mereka tahu betapa sy malu nk menghadiri kenduri2..kerana sy hanya berdua dgn suami

mereka x melalui apa yang aku lalui..kesakitan yang aku alami..berapa byk ubat yang aku telan..demi untuk mendapatkan zuriat..

dan mereka juga x perlu merenung sepasang mata ayah dan ibu yang mengharapkan cucu pertama untuk menyambung keturunan mereka..

1 comment:

pB said...

insyaallah ,

satu hari nanti Allah akan berikan cahayamata untuk kamu berdua


jangan berhenti berharap dan berdoa