Monday, August 24, 2009

Kenangan Pose Zaman Budak2 Part 3

dulu abah aku suka beli bunga api tau ( pat korang panggil bunga api jugak ke uols? )..
macam2 jenis la..yang merah batang belang2, kadang2 kaler biru...yang biru jarang2 dapat..
kadang2 abah beli yang besi..gambar rimau itam kat kertas pembalut tu..

tapi tu abah yang beli..arwah abang aku plak lagi canggih..dia beli mercun..mercun ayam, mercun ular, mercun katak, mercun ketupat, mercun gasing..

yang paling x best mercun ular..pasai apa?ye la..bila pasang je..bukan bunyi apa pon..mercun tu tebakar,pastu tinggal abu panjang melingkau cam ular..

bunga api yang abah beli, abang aku modified ..patah2 kan pasang pastu jatuhkan atas lantai..
bunga api tu pusing2 cam gasing..

time terbaik main mercun, pas bukak pose..aku rasa cam syiok gile main time tuh..kalu pas terawih ma abah dah x kasik keluar..kumpul ramai2..

aku ngan adik aku limit main 3 batang sorang je setiap malam..huhuh..x best betul..spupu2 aku tgh syiok lagi..aku ngan adik aku da putih mata..

ada satu hari, aku tersilap langkah..p pijak plak atas bunga api tgh pusing..pelagi..melecur la weii..smpi skang tinggal parut..

2 comments:

{Suria Muhammad} said...

dulu smpt meroyan jap dgn pelita. adakah raya ini kemeroyan akan dtg lg?

mNa said...

hahaha..cam taleh meroyan pakai pelita da..bonda tak kasik la..