Sunday, January 04, 2009

Banjir datang lagi!!

aishh..da brape ari da ni ujan x brenti2..ni yang aku lemah ni..mesti banjir punye..
korang suka banjir?

..aku pon ske sbenarnya..yang aku malas sebab kalau banjir otomatik aku kena bertugas di bilik gerakan banjir..

penat weii..korang ingat rilek ke?sejam skali kena call setiap jajahan,tanya perkembangan..brape orang mangsa banjir yang dipindahkan..meningkat ke tak..then call jps plak..nk tau paras air di semua sungai utama kelantan.

klik tuk gambo besau..hah..ni la paras air yang terkini sehingga jam 9 pagi..yang uols tgk merah tu maknanya da paras bahaya..da 4 batang sungai da yang da smpai paras bahaya..maknanya apa tu uols??maknanya malam esok dr jam 6 ptg hingga 12 malam aku berada di bilik gerakan banjir negeri la uols..

aku ni sebagai pegawai data..call sana call sini..masuk data..print..pastu faks putrajaya..faks kasik MB..wah...sungguh penat..

yang banjir aritu..aku smpi demam..mc 2 hari..fuhh...

4 comments:

KV said...

wah, sibuk tu, kawasan akak tinggal satu tempat je lg yg ada air. Tempat lain dh ok.;)

Anonymous said...

wahh..klu x ujan ok la..sebab yang area2 bandar ni air ujan betakung..tapi x tau la nk katakan?mintak2 tadek la teruk sgt

soleil m said...

ingtkan pahang je yg hujan. hopefully xbnjir teruk sgt. amin..

DrSam said...

salam,

semoga kalian semua selamat dan jauh dari bencana tersebut.